Supplementen

Supplementen

Meer info over supplementen voor duursporters

Via onderstaande filters kan je je zoekopdracht verfijnen. Niet gevonden wat je zoekt? Contacteer ons dan via e-mail.

10 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren
  1. FIRST CLASS NUTRITIOn Creatine Micronized
    In stock

    Kwalitatieve creatine monohydraat. Zuivere Creapure®

    FIRST CLASS NUTRITION Creatine Micronized (500g)

    5425015360270
    € 24,99
  2. FIRST CLASS NUTRITION Kre-Alkalyn Pure
    Out of stock

    Creatine zonder laadfase noch vochtretentie. Voor meer kracht bij explosieve krachtinspanningen

    FIRST CLASS NUTRITION Kre-Alkalyn Pure (120 caps)

    5425015360294
    Uitverkocht
  3. PERFORMANCE Creatine 120 caps
    Out of stock
    Pure creatine monohydraat: verhoogt spiermassa en -kracht

    PERFORMANCE Creatine (poeder of caps)

    327_grouped
    Uitverkocht
  4. PERFORMANCE Kre-Alkalyn Xtreme
    In stock
    Creatine zonder laadfase en neveneffecten (vochtretentie, krampen). Verhoogt explosieve spierkracht

    PERFORMANCE Kre-Alkalyn Xtreme (120 cps)

    5420325042991
    € 24,99
  5. PERFORMANCE L-Carnitine liquid
    In stock
    Vetten gebruiken als energiebron bij het sporten

    PERFORMANCE L-Carnitine (caps of liquid)

    331_grouped
    Vanaf € 22,99
  6. PERFORMANCE Vita Vites
    Out of stock
    Vitaminen en mineralen supplement, onmisbaar voor elke intensieve sporter

    PERFORMANCE Vita Vites (120 tabs)

    5420425542995
    Uitverkocht
  7. Squeezy Energy Super gel Cafeïne (33g)
    New
    Out of stock

    Zeer aan te bevelen voor atleten met een gevoelige maag

    Squeezy Energy Super gel Cafeïne (33g)

    Squeezy.conf1-1
    Uitverkocht
  8. Squeezy Energy gel (33g)
    New
    In stock

    Zeer aan te bevelen voor atleten met een gevoelige maag

    Squeezy Energy gel (33g)

    Squeezy.conf1
    Vanaf € 1,60
  9. WCUP Beta-Alanine
    In stock

    Voorkomt melkzuurvorming en verhoogt spieruithouding.

    WCUP Beta-Alanine (120 caps)

    5425002980061
    € 21,50
  10. WCUP Multi Vitaminen + Mineralen
    Out of stock
    Multi-vitamine supplement

    WCUP Multi Vitaminen + Mineralen (60 caps)

    5425002980047
    € 18,95
    Uitverkocht

10 producten

per pagina
Van hoog naar laag sorteren

Wil je het beste uit jezelf halen? Wil je graag je grenzen verleggen?

Uiteindelijk zel elke duursporter zich wel eens met anderen willen meten en liefst ook winnen. Competitieve duursporters kunnen deelnemen aan wedstrijden en sportieve events. Slimme duursporters zoeken ook manieren om efficiënter te trainen. Specifieke supplementen worden geproduceerd om het beste uit je training en prestaties te halen.

Melkzuur voorkomen (krachtuithouding)

Melkzuurvorming voorkomen kan zeer gewenst zijn bij duursporters om de krachtuithouding te verbeteren (krachtiger trainen, klimmen, groter verzet draaien,...). Beta-alanine is een supplement dat de melkzuurvorming uitstelt, waardoor je langer intensief kan trainen en je krachtuithouding zal verhogen.

Explosieve kracht

Fosfaatniveaus verhogen helpt om over meer explosieve kracht te beschikken (krachtiger trainen, sprinten, demarreren,...). Creatine is hiervoor zeer geschikt.

Focus & energie boosten

Cafeïne in een matige dosering (3-6mg/kg lichaamsgewicht) bevordert de opname van koolhydraten en vocht substantieel. Cafeïne stimuleert ook het zenuwstelsel, waardoor het tijdens het sporten vermoeidheid vermindert, de alertheid bevordert, het concentratievermogen verbetert en het gevoel van krachtverlies vermindert.

Vet verbranden

Vetverbranders helpen het gewicht te verlagen en stimuleren de omzetting van vetten in energie tijdens de inspanning.

Spierherstel & -groei

Meer spieren betekent meer kracht. Spieren ontwikkel je via training met focus op een goed herstel nadien. Bij langdurige of hoog intensieve inspanningen zijn eiwitdranken aangewezen waarbij de focus ligt op spierherstel. Zij bevatten een hoog eiwitgehalte. 

Eiwitten zijn de kernbestanddelen voor het herstel van lichaamsweefsel. Sporters die langdurige inspanningen doen, hebben een verhoogde behoefte aan eiwitten. Gebruik deze eiwitten ofwel vlak na de inspanning of, idealiter, 1 uur nadat je eerst de recuperatieshake op basis van koolhydraten en eiwitten hebt genomen.