On-line specialist in sportvoeding, keuze uit de grootste merken

Uithouding

Uithouding

Verlies geen wedstrijd of training door de gevreesde 'klop van de hamer'. Koolhydraten vullen energie aan

 

VUL ENERGIE AAN TIJDENS DE INSPANNING

Na 60 à 90 minuten inspanning zijn de energiereserves uitgeput en begint vermoeidheid en prestatieverlies op te treden. Talrijke studies hebben aangetoond dat inname van ongeveer 60-90gr koolhydraten per uur vermoeidheid uitstelt en de uithoudingsprestatie verbetert. Wie langer dan 1 uur wil sporten, moet zich daarom heel bewust zijn van zijn koolhydraatinname voor, tijdens en na het sporten. Vooraf de etiketten lezen, helpt je te weten te komen hoeveel gram koolhydraten je sportvoeding bevat. 

Koolhydraatrijke sportvoeding met een gemengde of lage glycemische index (GI) is een veilige, handige en effectieve manier om in de verhoogde koolhydraatbehoefte te voorzien zowel voor, tijdens als na de inspanning:

Naar Energiedranken

NaarEnergierepen

Naar Energiegels

 

OPTIMALISEER ENERGIERESERVES VOOR DE INSPANNING ('CARBOLOADING')

Voor een langdurige training of wedstrijd is het van belang om de inname van koolhydraten met een lage glycemische index (GI) te verhogen (10g koolhydraten per kg lichaamsgewicht per dag), gedurende 2 of 3 dagen voor de training of wedstrijd. Dit geeft uw lichaam de mogelijkheid om tot 45% meer glycogeenreserves aan te maken, zodat het lichaam de komende inspanning goed kan doorstaan. Dit wordt ook wel carboloading genoemd.

Dit is belangrijk voor de recreatieve sporter die zijn trainingsvolume opdrijft en voor de prestatiesporter die een intense continue inspanning wil leveren. Voor kortere evenementen is de koolhydraatvoorraad voldoende groot om het lichaam tijdens de inspanning van de juiste, goede energie te voorzien.


Carboloading

 

Prestatiegerichte sporters hebben baat bij de volgende supplementen:

 

CAFEÏNE: VERBETER DE OPNAME VAN KOOLHYDRATEN EN VOCHT:

Cafeïne is een veel bestudeerd supplement dat op een veilige en effectieve manier de sportprestatie verbetert. Inname van 5mg cafeïne per kilogram lichaamsgewicht voorafgaand aan de inspanning verbetert de prestatie met 4.5-4.9% (oa. The Metabolic and Performance Effects of Caffeine Compared to Coffee during Endurance Exercise - Adrian B. Hodgson, Rebecca K. Randell, Asker E. Jeukendrup).

Cafeïne

 

STIMULEER VETOMZETTING IN ENERGIE:

Speciaal voor atleten die hun vetmassa wensen te verminderen, maar tegelijkertijd hun energie wensen te behouden zijn er supplementen zoals L-Carnitine die, wanneer ze genomen worden voor de training, het omzetten van vetten in energie verbeteren.  

L-Carnitine 

 

 

Artikelen 1 tot 30 van 43 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2

Artikelen 1 tot 30 van 43 in totaal

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

Pagina:
  1. 1
  2. 2