On-line specialist in sportvoeding, keuze uit de grootste merken

Spieropbouw

Snel producten selecteren voor spieropbouw

Vanaf: € 8,01

Prijs zoals weergegeven: € 0,00

Prijs zoals weergegeven: € 0,00

Productbeschrijving

Details

Een mooi ogend, gespierd lichaam kan je verkrijgen door krachttraining, rust en goede voeding.

 

Basis

De basis van meer spiermassa en kracht is natuurlijk hard trainen. Wie nog niet zo lang met spieropbouw bezig is, focust best op de zogenaamde compound oefeningen waarbij meerdere spiergroepen tegelijk worden getraind. Voorbeelden hiervan zijn de bench press, military press, squat, deadlift, bent-over-row en pull up.

Om sneller vooruit te gaan, het lichaam optimaal te laten groeien en herstellen, is het essentieel om veel aandacht te besteden aan een correcte voeding en goede voedingssupplementen. Doe je dat niet dan zal je vrij vlug stagneren en misschien ontmoedigd geraken. 

 

Bodybuilding

Voor wie al langer bezig is zal simpelweg 'meer' trainen niet volstaan om meer spiervolume en een mooie symmetrie te verkrijgen. Om de gewenste progressie te maken, zal extra aandacht moeten gaan naar andere oefeningen (isolatie van spiergroepen) en andere voedingssupplementen. 

 

 


Belang van sportvoeding

  

 

Trainen is het allerbelangrijkste maar zonder correcte voeding en goede voedingssupplementen zal het lichaam niet optimaal kunnen groeien en herstellen en zullen de resultaten uiteindelijk stagneren.

 

Supplementen bieden je een aantal meerwaarden:

  

- bevatten geconcentreerde en kwalitatieve nutritiënten

- zijn gemakkelijk

- bieden sneller resultaat door versneld herstel en efficiënter trainen

- werken motiverend

  

 


Welke sportvoeding voor spieropbouw?

 

 

Hieronder volgt een opsomming van voedingssupplementen die door velen worden gebruikt om sneller resultaat te boeken. We hebben er telkens een zeer korte uitleg bijgezet zodat je zelf kan uitmaken welke supplementen voor jou geschikt zijn. Verder op deze pagina vindt je nog meer informatie mocht je nog meer te weten willen komen. .

 

Basis

  

1. EIWITTEN:  bouwstenen voor de spieren en dus essentieel voor het opbouwen van spiermassa

 

2. CREATINE:  zorgt voor explosieve kracht zodat je meer herhalingen kan doen en meer gewicht kan heffen

 

3. VITAMINEN/MINERALEN:  vergeet dit niet! 1 vitamine of mineraal missen kan spieropbouw belemmeren

 

 

Bodybuilding... of wie eens iets anders wil uitproberen 

 

4. AMINOZUREN:  zijn de bouwstenen van eiwitten. Voor meer spiermassa en sneller herstel

 

5. HMB:  sneller resultaat vooral bij beginners

 

6. TESTOSTERON BOOSTERS:  je testosteron niveau verhogen voor grotere spieren en hoger libido

 

7. PRE-WORKOUT BOOSTERS: zorgen voor een mentale en fysieke boost aan energie

 

 


Nog meer weten? Lees dan zeker verder :

  

 

De basisnutritiënten 

 

De beste supplementen om je prestaties te verbeteren 

 

Nog meer nuttige supplementen

 

 

 

De basisnutritiënten... meer rendement en plezier uit dezelfde inspanning

  

 

 

1.  EIWITTEN

 

Krachttraining maakt dat spierweefsel wordt beschadigd. Daarom moeten we ons lichaam voorzien van aminozuren of voldoende (kwalitatieve!) eiwitten. De spijsvertering breekt die eiwitten af tot aminozuren, die beschadigd spierweefsel herstellen en terug opbouwen. Als je onvoldoende eiwitten gebruikt direct na je training zul je eiwitten uit andere spieren van je lichaam halen om het herstel te kunnen faciliteren. Dit wordt op de langere termijn wel weer hersteld, maar is zeker niet optimaal voor een sporter die vooruit wil of de dag erna opnieuw wil trainen.

 

De Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid eiwitten (0.8gr/kg/dag) is onvoldoende voor krachtsporters: de eiwitbehoefte ligt rond 1,6 – 2,0 gram per kg lichaamsgewicht per dag. Wie 80kg weegt heeft dus een dagelijkse eiwitbehoefte van 128 - 160 gram per dag.

 

Het is ook van belang het juiste eiwit in te nemen want er bestaan verschillende soorten eiwitten die elk een verschillende functie hebben:

 

Wei-eiwitten zijn ideaal voor het opbouwen van 'droge massa' en zijn onmiddellijk na de training te gebruiken omdat ze bestaan uit korte eiwitketens en zeer snel worden opgenomen, soms al binnen de 10 minuten.

 

Calcium caseïnaat is een langzaam eiwit voor het opbouwen van droge massa en is ideaal om te nuttigen voor het slapen gaan, omdat dit eiwit gedurende de nacht nog lang werkzaam is en de spieren in rust helpt te herstellen.

 

Weight Gainers zijn eiwitproducten met veel calorieën en zijn best geschikt voor mensen die moeilijk aankomen. 

 

 

2.  VITAMINEN & MINERALEN voor een goeie gezondheid

 

Het is van groot belang het lichaam te ondersteunen in zijn eigen functies. Voldoende vitaminen, mineralen en vetzuren zorgen ervoor dat het lichaam dit kan doen en niet beperkt wordt. Vitaminen en mineralen helpen zo oa je voedingssupplementen beter op te nemen.

 

Goede basissuppletie wordt altijd aangeraden voor een sporter gezien de behoefte groter is en de hedendaags voeding vaak ontoereikend is of men er gewoon niet toe komt om gebalanceerd te eten.  
 

  


De beste supplementen om je prestaties te verbeteren en efficiënter te trainen

 

 

1.  CREATINE een lichaamseigen stof voor explosieve energie

 

Bij krachttraining wordt voor de levering van explosieve energie het fosfaatsysteem (ATP, creatine) aangesproken. Bij ieder explosief moment (iedere herhaling) wordt ATP gebruikt, dat in de spieren ligt opgeslagen. Deze ATP wordt direct weer aangevuld door de aanwezige creatine in de cellen. Ook wordt de ATP weer aangevuld door de verbranding van suikers (met of zonder zuurstof) en later door vetten (met zuurstof). Doordat het lichaam bij energie-explosies gewoonweg te weinig zuurstof beschikbaar heeft, zal het de energie opnieuw moeten aanvullen met creatine en verbranding van suikers zonder zuurstof. Het nadeel van verbranding van suikers zonder zuurstof (anaeroob) is dat er melkzuur wordt gevormd. Oftewel: er ontstaat verzuring, en dit is precies wat een sporter wil minimaliseren. Verzuring zorgt er namelijk voor dat de prestaties zullen verminderen (minder herhalingen doen of minder gewicht nemen).

 

Doordat dit verzuringsproces pas plaatsvindt als ook de creatine de vraag naar ATP niet meer kan faciliteren, is het mogelijk het verzuringsmoment uit te stellen door de creatine buffer te verhogen via suppletie.

 

Creatine is een van de beste supplementen beschikbaar om spiermassa en kracht te verhogen. Er zijn verschillende vormen van creatine supplementen maar de meest voorkomende zijn creatine monohydraat (Performance Creatine, Wcup Creatine Complex) en creatine ethyl ester (CEE)(Performance Kre-Alkalyn, Performance Crea Charge). CEE heeft dezelfde effecten als creatine monohydraat maar behoeft geen laadfase. 

 

Nuttige tip:  Het is belangrijk tijdens de laadfase de trainingsintensiteit geleidelijk te verhogen. De stijging in spiermassa en -kracht kan sporters het gevoel geven dat ze snel meer en zwaarder kunnen trainen. Ligamenten en pezen moeten echter ook de tijd krijgen om zich aan te passen aan de verhoogde spierkracht

 

 

2.  HMB voor sneller resultaat zeker voor beginners

 

HMB staat voor beta-hydroxy beta-methylbutaraat monohydraat; een metaboliet van het essentiële aminozuur Leucine. Ons lichaam maakt zelf zeer kleine hoeveelheden HMB aan, het is volkomen natuurlijke stof. Ongeveer 5% van de leucine in ons lichaam wordt dagelijks omgevormd tot HMB. Helaas zijn de hoeveelheden zo klein dat we alleen door het nemen van een HMB supplement tot een doeltreffende hoeveelheid komen.

 

Wat doet HMB ?

HMB remt de afbraak van eiwitten en beschermt de spiervezels voor beschadiging. Het is het ideale product om te zorgen dat de spieren zo onbeschadigd mogelijk uit de training komen. HMB legt een accent op “bescherming” waardoor er een optimale groei tot stand kan komen.

 

In experimenten bedraagt de toename in spiermassa gemiddeld 0.5 tot 1 kg meer over 3-6 weken training.

 

 


Nog meer nuttige supplementen

 

 

1.  TESTOSTERON BOOSTERS

 

Testosteron boosters geven kracht en energie, stimuleren spieropbouw en het libido op 100% natuurlijke wijze. Testosteron is het mannelijk geslachtshormoon dat verantwoordelijk is voor de ontwikkeling van de spieren en het libido. Een verhoging van het testosteronniveau bouwt spieren op, geeft meer kracht, verhoogt de atletische en sexuele prestaties en zorgt voor een hogere mentale alertheid. Testosteron boosters bevatten ingrediënten die allen een positief effect op de productie van testosteron.

 

 

2.  PRE-WORKOUT ENERGIZERS

 

Pre-workout energizers zorgen voor extra mentale en fysieke energie om je trainingen nog energieker en gemotiveerder aan te pakken.

 

U bent wellicht ook geïnteresseerd in de volgende producten:

Bundel Spieropbouw Ectomorf

Bundel Spieropbouw Ectomorf

Vanaf: € 14,90

Bundel Spieropbouw Pro

Bundel Spieropbouw Pro

Vanaf: € 20,61

Bundel Spieropbouw Endomorf

Bundel Spieropbouw Endomorf

Vanaf: € 14,90

Bundel Spieropbouw Mesomorf

Bundel Spieropbouw Mesomorf

Vanaf: € 14,90