On-line specialist in sportvoeding, keuze uit de grootste merken

Ectomorf Type

Voedingsadvies voor dit type:

> Geen maaltijden overslaan

> 3 maaltijden per dag + 3 tussendoortjes

> Opwekkende producten vermijden (guarana, cafeïne, enz)

> Zorg voor een hoge calorieaanvoer

Supplementatie voor dit type:

> Kies vooral de supplementen die in deze categorie getoond worden

Trainingsadvies voor dit type:

> Voorrang geven aan krachttraining op 80% van de maximale belasting

> Geen overtraining, 1 dag op 2 is ideaal

> De cardiovasculaire activiteit beperken

> Energiedranken gebruiken tijdens de training

Slanke (ectomorfe) types met weinig spiermassa, zowel als atletische (mesomorfe) types die een zeer gespierd lichaam als doel hebben vooropgesteld, moeten het volgende principe voor ogen houden: spiermassa opbouwen en spiermassa verfijnen zijn twee aparte fasen die elk hun eigen aanpak vergen.

De opbouw van spiermassa wordt bevorderd door een calorieaanvoer die hoger is dan het energieverbruik, in combinatie met zware belasting. Gainers en aminozuren zijn essentiële supplementen die op een kwalitatieve en efficiënte manier spiermassa helpen opbouwen.

De opgebouwde spiermassa nadien verfijnen is het resultaat van een eetpatroon waarbij een calorietekort wordt gecombineerd met spiertraining gevolgd door cardiovasculaire oefeningen. Door deze oefeningen te combineren gaat het vetweefsel wegsmelten en kan men een afgelijnd spierreliëf bekomen. Deze fase komt overeen met het programma voor droge spieren, waarbij eerder gebruik wordt gemaakt van magere eiwitten zoals wei eiwit en wei isolaat. Daarnaast bestaan specifieke supplementen die ondersteuning bieden in het verfijnen van de spiermassa: de vetverbranders en vochtafdrijvers.

Deze doelgroep dient de fasen van spiermassa opbouwen en droge spieren achtereenvolgens toe te passen en ze af te wisselen met stabilisatiefasen (elke fase 6 weken).

5 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

5 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina