On-line specialist in sportvoeding, keuze uit de grootste merken

Gespierd Lichaam

Gespierd Lichaam

Wie zich een meer gespierd lichaam als doel heeft gesteld, zal zich moeten focussen op spiertraining en een aangepaste voeding onder andere om de spieren optimaal te laten herstellen en groeien.

Kies uit een van onderstaande categorieën:

SPIERMASSA OPBOUWEN

SPIERMASSA VERFIJNEN

KRACHT EN ENERGIE BOOSTERS

BLESSURES EN WELZIJN

Of verneem specifiek advies op basis van jouw lichaamstype:

ADVIES VOOR ECTOMORFE TYPES: Slank en lang

ADVIES VOOR MESOMORFE TYPES: Athletisch

ADVIES VOOR ENDOMORFE TYPES: Zwaar

 

Eiwitten en aminozuren zijn de kernbestanddelen voor het herstel van de spieren na de krachttraining en de opbouw van spiervolume. Eiwitten bestaan er in verschillende soorten die je best kiest in functie van lichaamstype en absorptiesnelheid.

Daarnaast bestaan een aantal supplementen, die je op een veilige manier nog beter in staat stellen een gespierd en atletisch lichaam te verkrijgen. Deze supplementen steunen je in elke fase, zodat ze hun doelen kunnen bereiken. Deze supplementen helpen vet verbranden, vocht afdrijven, meer explosieve kracht of krachtuithouding te verkrijgen of blessures te voorkomen. Met andere woorden, ze helpen je je grenzen te verleggen terwijl ze toch het lichaam respecteren.

Slanke (ectomorfe) types met weinig spiermassa, zowel als atletische (mesomorfe) types die een zeer gespierd lichaam als doel hebben vooropgesteld, moeten het volgende principe voor ogen houden: spiermassa opbouwen en spiermassa verfijnen zijn twee aparte fasen die elk hun eigen aanpak vergen.

Zwaardere (endomorfe) types die de neiging hebben snel bij te komen, zowel als atletische (mesomorfe) types die 'droge spieren' als doel hebben vooropgesteld, wordt geadviseerd te focussen op een goede spierkwaliteit in tegenstelling tot (niet-droge) spiermassa. Een goede spierkwaliteit - we spreken doorgaans van droge spiermassa - is het resultaat van een eetpatroon waarbij een calorietekort wordt gecombineerd met spiertraining gevolgd door cardiovasculaire oefeningen. Door deze oefeningen te combineren gaat het vetweefsel wegsmelten en kan men een afgelijnd spierreliëf bekomen.