On-line specialist in sportvoeding, keuze uit de grootste merken

Voorkom Spierkrampen

Twee belangrijke factoren liggen aan de basis van spierkrampen: het gebrek aan vochtaanvoer en een tekort aan magnesium. Een vochtverlies van 2% door zweten, vermindert je prestaties met 10-20% en leidt oa. tot spierkramp.

Om spierkramp te voorkomen kan je tijdens de inspanning gebruik maken van water, een energiedrank, een dorstlesser, en deze eventueel aanvullen met extra elektrolieten. Je kan tijdens intensieve perioden ook  gebruik maken van magnesium supplementen om de magnesium voorraad in het lichaam op peil te houden.

Een energiedrank zorgt voor vochtaanvoer, aanvulling van energie, en vaak in zekere mate ook elektrolieten en/of magnesium.

Een dorstlesser is geschikt om de vochtbalans op peil te brengen voor de inspanning, ze op peil te houden tijdens de inspanning en ook te herstellen na de inspanning. Een dorstlesser is beter geschikt dan een energiedrank in zeer warme omstandigheden (stages in Mallorca, triatlon op Hawaii,...).

Een populair supplement zijn de elektrolieten tabletten om aan je energiedrank toe te voegen. Elektrolieten zijn de voornaamste mineralen die betrokken zijn bij een gezonde hydratatie en zij zijn ook van essentieel belang voor het behoud van een optimale fysieke prestatie. Magnesium, natrium en kalium zijn de meest voorkomende elektrolieten.

Energiedrank

Dorstlesser

Magnesium

Elektrolieten

 

4 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

4 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina