On-line specialist in sportvoeding, keuze uit de grootste merken

Beter Sporten

Beter Sporten

Je kan op verschillende aspecten gaan werken in functie van jouw sportieve noden en ambitie:

VERBETER UITHOUDING

OPTIMALISEER RECUPERATIE

BEHOUD GEZONDHEID

VOORKOM SPIERKRAMPEN

WIN KRACHT EN SNELHEID

BOOST ENERGIE EN FOCUS 

 

VERBETER UITHOUDING: VOOR SPORTERS DIE INSPANNINGEN LEVEREN LANGER DAN 60-90 MINUTEN

Omdat lichamelijke activiteit de behoefte aan essentiële voedingsstoffen verhoogt, zijn duursporters, interval- en teamsporters gebaat bij sportvoeding om tegemoet te komen aan een verhoogde energie-inname. Conventionele voeding is over het algemeen niet toereikend om in deze behoeftes te voorzien.

 

OPTIMALISEER RECUPERATIE: VOOR ALLE SPORTERS DIE HERHAALDE EN INTENSE INSPANNINGEN LEVEREN 

Wie meerdere keren per week traint is gebaat bij sportvoeding voor een beter herstel tussen trainingssessies. Dit is des te belanrijker naarmate de trainingen intensiever worden. Intense en herhaalde inspanningen werken het verlies van macrovoedingsstoffen (koolhydraten, vetten, proteïnen) en microvoedingsstoffen (vitamines, mineralen en spoorelementen) in de hand. Als dit verlies niet snel wordt gecompenseerd, wordt het lichaam moe, herstelt het zich moeilijker en is er risico op uitputting van het lichaam.

 

BEHOUD GEZONDHEID: VOOR ALLE SPORTERS DIE HERHAALDE EN INTENSE INSPANNINGEN LEVEREN

Bepaalde blessures kunnen ook worden veroorzaakt door het gebrek aan essentiële voedingsstoffen. Botbroosheid, peesontsteking, gewrichtsontsteking en gescheurde spieren komen vaak voor bij atleten die niet goed op de hoogte zijn van het belang van macro- en microvoedingsstoffen. Specifieke supplementen ondersteunen het behoud van een goede gezondheid en het vermijden van vermoeidheid en kwetsuren.

 

VOORKOM SPIERKRAMPEN: VOOR LANGDURIGE INSPANNINGEN EN/OF WARME OMSTANDIGHEDEN

Om spierkramp te voorkomen kan je tijdens de inspanning gebruik maken van water, een energiedrank, een dorstlesser, en deze eventueel aanvullen met extra elektrolieten. Je kan tijdens intensieve perioden ook gebruik maken van magnesium supplementen om de magnesium voorraad in het lichaam op peil te houden.

  

WIN KRACHT EN SNELHEIDVOOR COMPETITIEVE SPORTERS

Bij inspanningen waar kracht en snelheid tellen - zoals voetbal, basketbal, atletiek, gewichtheffen, intervaltraining, maar ook tijdens sommige fasen in de duursport (demarrage, klimmen en sprint) zijn niet alleen koolhydraten een belangrijke energieleverancier maar ook fosfaten (ATP). Fosfaten leveren explosieve energie en kunnen verhoogd worden door supplementatie met creatine. Bij langdurige krachtinspanningen raken de spieren snel vermoeid waardoor de inspanning niet meer op hetzelfde niveau blijft. Melkzuurbuffers zijn supplementen die melkzuurvorming en spiervermoeidheid uitstellen.

 

BOOST ENERGIE EN FOCUS: VOOR WEDSTRIJDEN

Om opgeladen en gefocust aan de start van een wedstrijd te verschijnen kunnen competitieve sporters vlak voor de wedstrijd stimulerende energieboosters gebruiken op basis van cafeïne of guarana.