On-line specialist in sportvoeding, keuze uit de grootste merken

Tijdens

Tijdens

VUL ENERGIE AAN TIJDENS DE INSPANNINGVOOR INSPANNINGEN LANGER DAN 60-90 MINUTEN 

Na 60 à 90 minuten inspanning zijn de energiereserves uitgeput en begint vermoeidheid en prestatieverlies op te treden. Talrijke studies hebben aangetoond dat inname van ongeveer 60-90gr koolhydraten per uur vermoeidheid uitstelt en de uithoudingsprestatie verbetert. Wie langer dan 1 uur wil sporten, moet zich daarom heel bewust zijn van zijn koolhydraatinname voor, tijdens en na het sporten. Vooraf de etiketten lezen, helpt je te weten te komen hoeveel gram koolhydraten je sportvoeding bevat. 

Koolhydraatrijke sportvoeding met een gemengde of lage glycemische index (GI) is een veilige, handige en effectieve manier om in de verhoogde koolhydraatbehoefte te voorzien zowel voor, tijdens als na de inspanning:

Energiedranken

Energierepen

Energiegels

 

VOCHTVERLIES COMPENSERENVOOR INSPANNINGEN KORTER DAN 60 MINUTEN 

Dorstlessers kan je gebruiken om tijdens korte inspanningen de vochtbalans op peil te houden en spierkramp te voorkomen. Een vochtverlies van 2% door zweten, vermindert je prestaties met 10-20% en leidt oa. tot spierkramp. Ook elektrolieten helpen om spierkramp te voorkomen.

Dorstlessers

Elektrolieten

29 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

29 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina