On-line specialist in sportvoeding, keuze uit de grootste merken

Na

Na

Herstel is essentieel voor het uithoudingsvermogen. Het is van belang om te weten dat hoe langer de training duurt, hoe langer de hersteltijd is. Tijdens deze periode kunnen de energiereserves (glycogeen) worden herladen, beschadigd (spier)weefsel kan worden hersteld, afvalstoffen kunnen worden afgevoerd en rehydratie van het lichaam kan plaatsvinden om het verlies van water en mineralen te compenseren.

Dit herstel kan niet plaatsvinden zonder de juiste voorraad aan essentiële voedingsstoffen. Hersteldrankenherstelrepen, eiwit shakes en aminozuren zijn specifiek samengesteld op basis van deze essentiële ingrediënten.

Gedurende een periode van 45 minuten na de inspanning is het lichaam het meest ontvankelijk voor de ingrediënten met herstellende eigenschappen. Tracht deze 45 minuten vlak na de inspanning maximaal te benutten voor een betere recuperatie na de inspanning zodat je frisser en sterker aan de start komt bij de volgende inspanning. Deze richtlijnen zijn des te belangrijker wanneer de inspanning diep was en/of wanneer de volgende inspanning snel volgt.

 

HERSTEL ENERGIERESERVES EN (SPIER)WEEFSEL: VOOR DUURSPORTERS DIE MEERDERE KEREN PER WEEK TRAINEN

Hersteldranken bevatten vaak de meest complete formule voor een optimaal herstel na een intensieve duurinspanning. Zij bevatten koolhydraten, om de energiereserves bij te vullen, eiwitten, voor spier- en weefselherstel, en soms ook vitaminen, mineralen en aminozuren om het herstel te versnellen en verbeteren. Deze neem je direct na de training.

Herstelrepen zijn vooral handig om mee te nemen en bevatten koolhydraten en eiwitten voor een betere recuperatie.

Hersteldranken

Herstelrepen

 

ONTWIKKEL SPIERMASSA: VOOR DUURSPORTERS DIE MEERDERE KEREN PER WEEK INTENSIEF TRAINEN OF IN SPIERMASSA WILLEN AANKOMEN

Eiwit shakes: bij langdurige of hoog intensieve inspanningen zijn eiwitdranken aangewezen waarbij de focus ligt op spierherstel. Zij bevatten een hoog eiwitgehalte. Eiwitten zijn de kernbestanddelen voor het herstel van lichaamsweefsel. Sporters die langdurige inspanningen doen, hebben een verhoogde behoefte aan eiwitten. Gebruik deze eiwitten ofwel vlak na de inspanning of, idealiter, 1 uur nadat je eerst de recuperatieshake op basis van koolhydraten en eiwitten hebt genomen. Meest geschikt zijn eiwitsoorten met snelle en zeer snelle absorptie.

Aminozuren (vooral de BCAA's) stimuleren rechtstreeks de eiwitsynthese, waardoor de voor spieropbouw benodigde aminozuren beter door het lichaam verwerkt en aangeleverd kunnen worden. Onderzoek heeft ook aangetoond dat deze aminozuren een direct effect hebben op het voorkomen van de afbraak van spiereiwitten

Eiwit shakes snelle of zeer snelle absorptie

Aminozuren

26 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina

26 artikel(en)

Van hoog naar laag sorteren
per pagina