On-line specialist in sportvoeding, keuze uit de grootste merken

Diëten

Diëten

Iedereen wil afgetraind en slank zijn maar steeds meer is overgewicht een probleem. Wie zich heeft voorgenomen om enkele kilo's af te vallen of het silhouet op een positieve manier te verbeteren, zal een evenwichtige voeding moeten combineren met een regelmatige lichaamsbeweging. Wie gewicht wil verliezen, moet geduld hebben en nieuwe eetgewoonten aanleren. Haaks op wat vele mensen denken, betekent afslanken niet minder eten, maar wel anders eten en kwaliteit laten primeren op kwantiteit. Door te kiezen voor een nieuwe, gezonde en evenwichtige voedingsstijl en door een aangepaste lichaamsbeweging in te voeren, maakt u korte metten met uw overtollige kilo’s.

Minder calorieën zonder de voeding te verarmen! Bij een dieet moeten de voedingssupplementen ervoor zorgen dat de kalorieaanvoer beperkt wordt, terwijl de voedingswaarde opgevoerd wordt. Te veel mensen tuimelen immers in dezelfde valkuil: ze verminderen de aanvoer van kalorieën drastisch, waardoor er een tekort aan essentiële nutriënten ontstaat (micronutriënten) en het lichaam overgaat in een soort verdedigingsstatus. Het lichaam stelt die verminderde kalorieaanvoer gelijk met een toestand van uithongering, gaat meteen het energieverbruik aan banden leggen en slaat de geringste kalorie als voorraad op. Om deze evolutie te vermijden, moet het lichaam kunnen beschikken over een hoeveelheid nutriënten die voldoende is voor een optimale werking. Zo kan het lichaam de vetvoorraden aanspreken om aan de energiebehoefte te voldoen.

Afslanken: hoe begin je eraan?

1) Gezond eten: een noodzaak

Gezond eten komt er vaak op neer de inname van het aantal koolhydraten en suikers te minderen en goeie vetten en eiwitten te vermeerderen. Dit is een noodzakelijke stap in de goede richting. Wie een perfect uitgebalanceerd voedingsplan op maat wil, raadpleegt best een diëtist.

2) Veel bewegen

Overtollige vetten kunnen enkel worden verbrand tijdens aerobe of carbotraining. Je kan eventueel bijkomend kracht- of weerstandstraining doen om spiermassa te behouden en eventueel extra spiermassa op te bouwen.

3) Vetverlies stimuleren

Om af te vallen kan je gebruik maken van verschillende methoden en voedingssupplementen. Onderstaand vind je supplementen ter ondersteuning van een proteïnedieetvetverbrandersmaaltijdvervangende en vochtafdrijvende producten.

 

PROTEINEDIEET

VET VERBRANDEN

MAALTIJDVERVANGERS

VOCHT AFDRIJVEN